Etický kodex Agentura Paseo, s.r.o.

Tento etický kodex je z velké části převzat ze služby Newsfeed společnosti Seznam.cz, a.s. řídíme se jím nejen pro články dodávané do Seznam Newsfeed, ale i při psaní vlstních článků, které publikujeme na našich portálech. 

I. OBECNÉ PRINCIPY

  1. Naším hlavním cílem je důvěryhodnost a také pravdivost veškerého obsahu. Hrajeme fér, nelžeme, nevymýšlíme si, nepřekrucujeme fakta. 
  2. V obsahu, zveřejněném na portálech Agentury Paseo, netolerujeme potlačování základních práv a svobod, diskriminaci, propagaci extrémních názorů, pornografický, vulgární, nenávistný nebo jinak závadný obsah. Dbáme na dodržování obecně platných norem slušného chování a morálky.


II. PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TEXTŮM

  1. Podporujeme autorské a originální texty. Naopak nebudeme dávat prostor okopírovaným textům. Převzatý text z jiného média by měl tvořit maximálně 30 procent článku a měl by být správně citovaný. Pouze převzatý/okopírovaný text s uvedením původního zdroje informací nepovažujeme za dostatečně originální článek.
  2. Nedáváme prostor ani textům, které kompletně vytvořila umělá inteligence. Naši redaktoři vytvářejí původní obsah a AI nástroje využívají pouze pro zrychlení příprav, nebo zkvalitnění svého původního obsahu, přičemž AI neslouží pro zjišťování nebo ověřování faktických informací, ale může být nápomocna pro stylistické, obsahově-kreativní a strukturální návrhy na vylepšení textu nebo jiných obsahů. Za publikované články je tak vždy zodpovědný člověk (autor, editor a vedení redakce). Pokud tedy používáme AI v jakémkoli kontextu, musíme být schopni plně ručit za publikovaný výsledek. Za našimi články stojí živí lidé!
  3. Informace v článcích musí být vždy pravdivé, významově nezkreslené a dostatečně vyzdrojované. Jeden zdroj informací nepovažujeme zpravidla za dostačující, stejně tak wikipedii.
  4. Pokud text negativně pojednává o konkrétní osobě, společnosti, politické straně či organizaci, vyžadujeme v textu jejich vyjádření, anebo alespoň oslovení. Ve zpravodajských textech musí být minimálně dva zdroje informací a jejich přesné uvedení.
  5. Články, titulky, ani fotografie nesmí být clickbaitové. Za stěžejní v hodnocení clickbaitu považujeme následující definici: https://cs.wikipedia.org/wiki/Clickbait
  6. Články, které jsou publicistické (analýza, komentář, glosa, rozhovor atd.) jasně odlišujeme od zpravodajství.

III. PRAVIDLA PŘÍSTUPU K FOTOGRAFIÍM

  1. U každé náhledové fotografie a hlavní fotografie článku uvádíme zdroj či licenci.
  2. Pokud byla dodána fotografie naším partnerem, klientem, nebo uživatelem portálů Agentury Paseo, tak nám zároveň s právem na použití fotografie garantuje, že má právo či povolení ji publikovat.  
  3. Embed, který neporušuje právní předpisy a plyne ze sociálních sítí je povolen jeden, v odůvodněných případech dva v jednom článku.
  4. Náhledový obrázek nesmí obsahovat dodatečně vložená písmena nebo grafiku.

IV. ZÁVĚR

  1. Redakce Agentury Paseo dohlíží na to, aby byl Etický kodex služby byl dodržován a postupuje tak, aby čtenářům předávala jen relevantní, pravdivé a nezkreslené informace.

© 2024 Agentura Paseo, s.r.o. s použitím zdroje: Etický kodex pro Newsfeed společnosti Seznam.cz, a.s. 

Datum vydání 1. 8. 2024