RTB reklama, jak to funguje?

Jak probíhá aukce v RTB marketingu

V RTB marketingu probíhá vše v rychlé on-line aukci, kde publisher nabízí volný prostor pro zobrazení banneru. Pokud má inzerent nastavenou kampaň tak, že splňuje podmínky publishera, banner se zobrazí. Vše se odehrává v tisícinách milisekund, uživatel to při načítání stránek ani nepostřehne.

Jak se RTB reklama nakupuje 

Nejprve potřebujete někoho, kdo má přístup do RTB systémů. Pozor skutečnou RTB reklamu nenabízí zdaleka každá agentura nebo selfmademan. Přístup do systémů je velmi nákladný a většina zadavatelů reklam nedosáhne na to splnit podmínky pro používání těchto systémů.

Programatický nákup reklam  je rozdílný oproti přímému nákupu display reklam u jednoho publishera, nebo agentury. V RTB marketingu se nenakupuje přesný počet impresí za předem stanovenou cenu (CPT). V RTB systémech totiž moc nejde o to kde se reklamy zobrazují (i když i to lze nastavit), ale komu se zobrazují, proto se u každé kampaně definuje především cílová skupina.

Definice cílové skupiny na kterou budete inzerovat

  • Možnosti cílení jsou velmi široké od klasického, regionálního, věkového, genderového až po behaviorální cílení (zájmy, používané aplikace, prohlížené weby atd.).

  • Cílit lze i na vlastní publikum zadavatele (Retargeting).

  • Definice rozpočtů.

  • Celkový rozpočet na kampaň, maximální cena za proklik/zobrazení. Podobně jako jste zvyklí z PPC reklam.

  • Definice timingu kampaně.

  • Definice formátů reklam.

  • Bannery, nativní formáty, video formáty, formáty pro mobilní aplikace a mobilní weby.

  • S těmito nastaveními kampaň pustíme do RTB prostoru a ta se začne nabízet v aukci.

Kde a komu se RTB reklama potom zobrazí

V závislosti na nastaveních, které jsme učinili se reklama začne zobrazovat na těch portálech, které vyhovují nastaveným podmínkám. Kampaň je doslova vpuštěna do nekonečného prostoru internetu (v ČR je to 99 % českých publisherů), který generuje biliony impresí každý den.

Cena RTB reklam

Nízká cena je jednou z hlavních předností RTB marketingu. Cena je velmi nízká oproti přímému nákupu u publisherů. Ti totiž do RTB systémů nabízejí především svoje neprodané imprese, které nabízejí levněji, než je běžná cena.

Cenu velmi ovlivňuje úroveň cílení, čím více budeme v systémech cílit, tím dražší nakonec bude pořízení zobrazení reklam, to je ale logické a běžné i v jiných systémech. Naopak při minimálním cílení (například jen na stát), jsou ceny vskutku velmi nízké.

Cenu určuje aukční RTB systém, žádné slevy za objem, bonusy a další úpravy ceny nejsou možné, protože každé zobrazení se nakupuje zvlášť.

Inzerce v RTB systémech přes Paseo

V naší agentuře vám umožníme využívat RTB systémy pro vaše kampaně, společně s vámi nadefinujeme cílovou skupinum potom kampaně nastavíme, dohledujeme a optimalizujeme jejich běh. Účtujeme si provizi za správu kampaní a za použití systému, výše provize se stanovuje podle zadání konkrétní kampaně.

Využijte naše další služby v oblasti online marketingu

ZAJÍMÁ VÁS RTB REKLAMA?

Kontaktujte nás, rádi se s vámi spojíme a probereme podrobnosti. Pokud máte zájem, vyžádejte si 30 min. schůzku. Stačí napsat, nebo zavolat.

Patrik Bukovský
Head of sales